Skip to content

اقامت دائم انگلیس

مجوز اقامت در انگلیس یا همان ویزای انگلیس به دو دسته کلی موقت و دائم تقسیم می شود. مدت اقامت کوتاه مدت از 24 ساعت تا حداکثر 6 ماه است که شامل انواع ویزای ترانزیت،  ویزای توریستی، ویزای بازدید کننده و … و اقامت دائم که همانطور که از اسم آن پیداست می توان به صورت دائم و نامحدود در این کشور زندگی کرد و به تحصیل و کار در انگلیس مشغول شد. اقامت دائم در انگلیس یک هدف بزرگ و مهم برای بسیاری از افراد است که به دنبال زندگی ثابت و پایدار در این کشور هستند. برای دریافت مجوز اقامت دائم انگلیس شرایطی لازم است که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد:

روش های اقامت دائم در انگلیس:

اشتغال به کار یا اسکیل ورکر

تاسیس بیزینس مبتکرانه و نوآور

استعداد جهانی

تحصیل

ازدواج

پناهندگی

اقامت دائم انگلیس از طریق اشتغال به کار (Skilled Worker Visa)

مهاجرت کاری به انگلیس با دریافت ویزای Tier 2 امکان پذیر است. در ویزای کاری  Tier 2، باید یک کارفرمای مقیم انگلیس برای شما دعوت نامه شغلی ارسال نماید و زمان اعتبار آن 5 سال است. ویزای Tier 2 قابل تمدید است و اگر شخص با این ویزا 5 سال در انگلیس  اقامت داشته باشد در پایان می تواید برای دریافت اقامت دائم اقدام نماید.

شرایط اخذ ویزای Tier 2 انگلیس

فرد متقاضی باید شغلی داشته باشد که در لیست مشاغل انگلیس قرار داشته باشد.

دارا بودن سابقه کار در شغل مورد نظر

داشتن سلامت جسمی و روانی

ارائه مدارک تحصیلی

داشتن سن مناسب است. امکان دریافت این ویزاها برای افراد زیر 50 سال بیشتر است.

اقامت دائم انگلیس از طریق سرمایه گذاری و تاسیس بیزینس جدید و نوآور

برای دریافت اقامت دائم در انگلیس می توان با توجه به مقدار سرمایه ای که دارید از روش زیر استفاده کنید:

ویزای مبتکرانه یا نوآور (Innovator Founder Visa)

این ویزا برای افرادی که توانایی راه‌اندازی یک کسب و کار نوآورانه در انگلیس را دارند، ارائه می‌شود.

این ویزا بهترین روش برای دریافت اقامت دائم انگلیس در کوتاه ترین زمان میباشد و در هفت مرحله انجام میشود:

۱. مرحله اول نوشتن بیزینس پلن اینوویتور یا طرح تجاری نوآور میباشد. در این مرحله متقاضی میبایست طرح جدیدش را برای تبدیل به یک بیزینس پلن کامل به تیم ما ارائه دهد. معمولا بیزینس پلن تخصصی و پک مالی ظرف مدت ۴ تا ۶ هفته آماده میگردد.

۲. مرحله دوم ثبت نام با یکی از اندورسمنت بادیها یا همان شرکتهای تایید کننده مورد تایید اداره مهاجرت میباشد و در این مرحله پروفایل متقاضی در وبسایت اندورسمنت بادی توسط تیم ما کامل و سابمیت میگردد.

۳. مرحله سوم شرکت در مصاحبه اندورسمنت بادی است که معمولا در طی ۳۰ دقیقه و با تماس مستقیم با متقاضی صورت میپذیرد.

۴.مرحله چهارم اندورسمنت لتر یا همان تایید نامه میباشد که در صورت قبولی در مصاحبه برای متقاضی صادر میگردد.

۵. مرحله پنجم اخذ مدرک زبان آیلتس B2 (حداقل ۵.۵) توسط متقاضی میباشد.

۶. مرحله ششم شروع درخواست ویزا با کامل کردن اپلیکیشن اینوویتور فاندر است که به همراه هزینه اپلیکیشن و بیمه درمانی به اداره مهاجرت انگلیس سابمیت میگردد.

۷. مرحله هفتم ثبت نام بایومتریک و حضور در دفاتر ویزایی جهت انگشت نگاری و عکس است که آخرین مرحله در انجام امور این ویزا میباشد و نهایتا متقاضی به ویزای اینوویتور سه ساله دست میابد و بعد از اتمام سه سال و با درخواست اقامت دائم و سیتیزنشیپ به پاسپورت انگلیس دست میاید.

توضیح: متقاضی ویزای اینوویتور میبایست یا تحصیلات مرتبط با طرحش داشته باشد و یا صاحب یک بیزینس نوآور در خارج از انگلیس باشد تا بتواند توانایی تاسیس و مدیریت بیزینس جدید را در انگلیس ثابت نماید و از نظر تمکن مالی نشان دادن سرمایه معادل ۵۰ هزار پوند در بانک به قوی شدن کیس مهاجرتی کمک خواهد کرد.

اقامت دائم از طریق ویزای استعداد جهانی (Global Talent)

این ویزا مناسب افراد با استعداد و دارای مقالات بین المللی در حد دکترا و دارای بک گراند قوی از نظر علمی و تجربه کاری میباشد که در دو سطح لیدر و پرامیس ارائه میگردد.

متقاضیانی که با پروفایل قوی در سطح لیدر قبول میشوند در طی سه سال به اقامت دائم دست می‌یابند و متقاضیانی که در سطح پرامیس قبول میشوند در طی مدت زمان طولانی تر (پنج سال) به اقامت دائم خواهند رسید.

یکی از مراحل این ویزا ثبت نام و شرکت در مصاحبه اندورسمنت بادی یا همان شرکت تایید کننده میباشد.

متقاضیان این ویزا در صورت داشتن جوایز شناخته شده بین المللی میتوانند به صورت فست ترک سنجش شده و به این ویزا دست یابند.

یکی از نکات سخت این ویزا داشتن دو ریکامندیشن لتر (توصیه نامه) میباشد و داشتن آن ضروری است.

این ویزا در حال حاضر به مدرک زبان خاصی برای درخواست احتیاج ندارد و متقاضی بعد از ورود میتواند بصورتهای مختلف استخدامی و خود اشتغالی مشغول به کار شود.

اقامت دائم در انگلیس از طریق تحصیل

با تحصیل در یکی از دانشگاه های انگلیسی می توان ویزای Tier 4 را دریافت کرد. البته با ویزای تحصیلی نمی توان اقامت دائم انگلیس را دریافت کرد اما اگر بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه بتوانید در این کشور کار کنید و ویزای شما به ویزای کاری یا ویزای نوآور عوض شود می توان اقامت انگلیس را دریافت کرد.

شرایط اخذ ویزای Tier 4 انگلیس

شرط اول گرفتن این ویزا، دریافت نامه قبولی از یکی از مدارس یا دانشگاه های انگلیس می باشد

متقاضی باید به اثبات برساند که از عهده هزینه های تحصیل در این کشور بر می آید.

همچنین با توجه به دانشگاه انتخابی، متقاضی باید از سوابق تحصیلی مناسب و مدرک زبان لازم، برخوردار باشد.

اقامت دائم در انگلیس از طریق ازدواج

با ازدواج با یکی از شهروندان انگلیسی می توان اقامت دائم این کشور را گرفت. برای این منظور در نظر گرفتن نکات زیر ضروری است:

متقاضیان دریافت این ویزا باید حقوق ثابت ۲۹ هزار پوند در سال و یا جمع پس انداز و درآمد کافی به عنوان تمکن مالی نشان دهند.

برای گرفتن اقامت دائم انگلیس به روش ازدواج، شخص باید حداقل 2 سال با همسر خود زندگی مشترک داشته باشد.

نیاز به ارائه مدرک زبان با حداقل سطح A1 نیز می باشد.

در مرحله اول ازدواج با یک شهروند انگلیسی، اقامت موقت 2 سال و نیمه اعطا می شود و بعد از 5 سال هم امکان اعطای اقامت دائم فراهم است.

اقامت دائم در انگلیس از طریق پناهندگی

از طریق پناهندگی می توان اقامت انگلیس را دریافت کرد که البته در حالت کلی روشی غیرقانونی است. مهاجرانی که از طریق پناهندگی وارد این کشور می شوند، باید خود را به اداره مهاجرت و پلیس معرفی کنند که پس از آن توسط پلیس به مراکز پناهندگی هدایت می شوند. برای پناهنگی باید شرایط مورد نظر را داشت و دلایلی مانند موارد زیر را داشت:

عدم وجود امنیت جانی در کشور خود

 تغییر دین و مذهب

نژاد و رنگ پوست

فرقه های سیاسی

افرادیکه پناهندگی آنها قبول میشود طبق قانون پناهندگی نمیتوانند به مدت پنج سال و تا زمان اخذ مدرک بریتیش به کشور خود بازگردند.

شبکه های اجتماعی ما