Skip to content

افتتاح حساب بانکی در انگلیس

افتتاح حساب بانکی یکی از اقدامات ضروری برای مهاجران به انگلیس است. این کار به شما امکان می دهد تا حقوق و مزایا، اجاره بها و سایر قبوض خود را به طور مستقیم دریافت و پرداخت کنید. برای مهاجران به انگلیس معمولا افتتاح حساب در بانک های بزرگ این کشور نظیر Barclays ، Lloyds ، HSBC یا RBS / NatWest آسانتر است. این بانک­ ها سابقه زیادی در تجارت دارند و دارای قدرت مالی زیادی هستند. تجربه خوب  و طولانی که این بانک ها در تعامل با مهاجران دارند باعث همکاری و ارائه راهکارهای مناسب تری برای مهاجران شده است. در کل ملیت شما نیز در تعامل بانک ها با شما تاثیر بسزایی دارد. مثلا اگر شهروند اتحادیه اروپا باشید، افتتاح حساب بانکی برای شما ساده تر از افرادی است شهروند کشوری خارج از اتحادیه اروپا هستند.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب در انگلیس

مدارک اثبات هویت: پاسپورت، گواهینامه رانندگی، شناسنامه در صورتی که تبعه اتحادیه اروپا هستید.

مدارک عمومی اثبات آدرس که در اکثر بانک های انگلیس مشترک هستند: قرارداد اجاره یا وضعیت رهن، قبض برق و گاز اخیر (کمتر از 3 ماه)، صورت وضعیت 3 ماه اخیر کارت بانکی یا کارت اعتباری

انواع بانک در انگلیس

بانکداری در انگلستان به عنوان یکی از مراکز مالی جهانی، از تنوع بالایی برخوردار است. به طور کلی می توان انواع بانک های موجود در انگلستان را به دسته های زیر تقسیم کرد:

بانک های تجاری

بانک های بزرگ

Barclays، HSBC، Lloyds Banking Group، NatWest، Santander و Royal Bank of Scotland از جمله بانک های بزرگ و شناخته شده در انگلستان هستند. این بانک ها طیف گسترده ای از خدمات بانکی را به مشتریان خود ارائه می دهند.

بانک های متوسط

این بانک ها در مقایسه با بانک های بزرگ، شعب کمتری دارند و خدمات تخصصی تری ارائه می دهند.

بانک های محلی

این بانک ها در مناطق خاص فعالیت می کنند و به نیازهای محلی مشتریان خود توجه ویژه ای دارند.

موسسات ساختمانی

این موسسات به طور خاص بر روی ارائه خدمات وام مسکن و سایر خدمات مرتبط با املاک و مستغلات تمرکز دارند.

انجمن های اعتباری

این انجمن ها متعلق به اعضا هستند و به ارائه خدمات بانکی با نرخ سود رقابتی به آنها تمرکز دارند.

بانک های خصوصی

این بانک ها خدمات بانکی تخصصی به افراد ثروتمند و شرکت های بزرگ ارائه می دهند.

بانک های بین المللی

این بانک ها شعبه هایی در انگلیس دارند و خدمات بانکی بین المللی به مشتریان خود ارائه می دهند.

انتخاب بانک مناسب به نیازها و شرایط شما بستگی دارد. برای مثال، اگر به دنبال دریافت وام مسکن هستید، می توانید به یک موسسه ساختمانی مراجعه کنید. یا اگر به دنبال خدمات بانکی بین المللی هستید، می توانید به یک بانک بین المللی مراجعه کنید.

معایب افتتاح حساب بانکی قبل از ورود به انگلیس

در خیلی از مواقع افتتاح یک حساب در یک بانک بین المللی ممکن است انتخاب مناسبی نباشد. از جمله قوانین خصوصی بعضی این بانک ها که ممکن است مورد پسند شما نباشد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شما مجبور به داشتن سپرده اولیه نسبتا بزرگی هستید.

باید در هر ماه حداقل مبلغ مشخصی به حساب شما واریز شود.

هزينه اشتراک ماهانه

فعال بودن مدت زمان مشخص حساب و عدم امکان بستن آن حساب تا قبل از اتمام مدت قرارداد

افرادی که به تازگی به انگلیس مهاجرت کرده اند ممکن است برای انتخاب بهترین بانک با توجه به شرایط خود به مشکل برخورد کنند و یا مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب را هنوز دریافت نکرده اند. تیم حقوقی کراس لاین با شناخت قوانین و تجاربی که دارد برای رفع این مشکلات و افتتاح حساب بانکی به صورت رسمی و قانونی کمک خواهد کرد.

شبکه های اجتماعی ما