Skip to content

پیگیری امورات در ایران برای افراد خارج از کشور

حل مشکلات حقوقی در ایران برای افراد خارج از ایران می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، چرا که این افراد به طور مستقیم نمی‌توانند در دفاتر، ادارات و مراجع قضایی ایران حضور داشته باشند. یکی از روش های معمول برای پیگیری امورات موجود در ایران برای افراد خارج از ایران واگذاری پیگیری آن به اقوام و دوستانی است که در ایران زندگی می کنند. نا آشنا بودن این افراد با امورات اداری و حقوقی و وقت گیر بودن آن به دلیل رفت و آمد های زیاد و شلوغی باعث شده همین افراد معتمد هم نتوانند به خوبی این کارها را انجام دهند. انجام این امور اداری برای افراد ایرانی که مقیم خارج از کشور هستند سخت تر هم می باشد. در چنین مواردی محول کردن پیگیری امورات شخص به وکیل معتمد و کار آزموده می تواند خیال فرد را از انجام صحیح آن راحت، در زمان و حتی هزینه صرفه جویی را به دنبال داشته باشد. برای پیگیری و حل و فصل امورات اداری و حقوقی و … به یک وکیل متخصص و معتمد در ایران نیاز دارید. وکیل می‌تواند به جای شما در مراجع مربوطه حاضر شده و پیگیر حقوق شما باشد. موسسه حقوقی و مهاجرتی کراس لاین برای انجام امور حقوقی شما در ایران در کنار شما است.

از طرف دیگر، ایرانیان خارج از کشور که متولد و بزرگ شده خارج از ایران هستند ممکن است که به زبان فارسی تسلط کافی را نداشته باشند و شناخت بسیار کمی نسبت به قوانین و امورات داخل ایران داشته باشند. در چنین مواردی دسترسی به وکیل مسلط به زبان خارجی و حتی مستقر در خارج از ایران لازم می باشد. موسسه حقوقی کراس لاین با توجه با ماهیت بین المللی بودن آن و داشتن چند دفتر در ایران و سراسر جهان و می تواند این نیاز را به خوبی پاسخ دهد.

با توجه به اینکه مثلا رفت و آمد فقط برای یک جلسه مشاوره حقوقی و صحبت درباره پرونده با وکیل صرفه اقتصادی ندارد و همچنین جلسه تلفنی نیز هزینه بالایی به دنبال دارد شما می توانید به صورت آنلاین و ویدئو کنفرانس با وکلای ما در تماس باشید و به صورت صوتی و تصویری همانند جلسه حضوری موارد حقوقی خود را با ما در میان بگذارید.

 

در حالت کلی، اعطای وکالت به وکیل مقیم ایران برای ایرانیان خارج از کشوربه دو روش زیر می باشد:

وکالت مستقیم

وکالت از طریق اقوام یا معتمدین

وکالت مستقیم

شخص مقیم خارج از کشور می ‌تواند به صورت مستقیم به یک وکیل پایه یک دادگستری در ایران بدون واسطه اقوام یا معتمدین، وکالت دهد. وکیل در این صورت به عنوان نماینده قانونی موکل خود که خارج از کشور زندگی می کند، شناخته خواهد شد.

وکالت از طریق اقوام یا معتمدین

شخصی که در خارج از کشور زندگی می‌ کند، می ‌تواند به یکی از اقوام و یا معتمدین خود در ایران وکالت دهد. در این وکالتنامه کلمه “حق توکیل” باید درج شود. سپس این شخص معتمدمی وکالت را به نمایندگی از شخص مقیم خارج از کشور به وکیل دادگستری انتقال می دهد. وکیل در این صورت به عنوان مع الواسطه امور را حقوقی مورد نظر پیگیری می ‌کند.

تعیین حدود اختیارات وکیل

یکی از نگرانی‌هایی که ایرانیان خارج از ایران دارند، این است که حوزه اختیارات و دخالت های وکیل زیاد باشد و باعث ایجاد مشکلاتی برای شخص شود. برای این موضوع  می توان در متن وکالتنامه به صورت واضح حدود اختیارات وکیل را مشخص کرد. مثلا وکیل وکالت دارد تا فقط در مورد پیگیری امور تحصیلی موکل اختیار دارد و در هیچ موضوع دیگر اجازه پیگیری و امضا را ندارد.

خدمات موسسه کراس لاین برای ایرانیان خارج از کشور

موسسه کراس لاین پیگیری کلیه امورات مهاجرتی، دعاوی حقوقی، دعاوی کیفری، دعاوی ثبتی، دعاوی ارث و میراث شما را به عهده می گیرد که در زیر برخی از موارد جزئی آنها را ذکر خواهیم کرد:

ارائه مشاوره حقوقی حضوری و آنلاین

ترجمه مدارک

ارسال و دریافت مدارک

تنظیم و ارائه دادخواست

پیگیری پرونده در مراجع قضایی

حضور در جلسات دادرسی

دفاع از حقوق شما

تنظیم قرارداد و انعقاد آن

پیگیری ممنوع الخروجی و رفع آن

طرح و یا دفاع از دعاوی قضایی

راستی آزمایی ادعاهای حقوقی

امورات نظام وظیفه و سربازی

نقل و انتقال پول و …

امورات تحصیلی و دانشگاهی

پیگیری مدارک

امورات بانکی

خرید و فروش اموال در ایران

دریافت معافیت و یا تمدید آن

امورات سجلی اعم از تعویض شناسنامه و کارت ملی، صدور شناسنامه المثنی، گرفتن شناسنامه ایرانی برای فرزند، ترجمه و تائید گواهی وفات، ترجمه و تائید گواهی ولادت، صدور شناسنامه برای خانم غیر ایرانی که با مرد ایرانی ازدواج کرده است و…

امور ملکی اعم از خرید و فروش زمین، آپارتمان، ویلا و …، انجام تعمیرات و بازسازی آپارتمان، تک برگی نمودن اسناد قدیمی، انعقاد و تمدید و یا فسخ قرارداد های ملکی و …

و …

شبکه های اجتماعی ما