Skip to content

ویزای کار انگلیس

بریتانیا پنجمین کشور از لحاظ پذیرش مهاجرین در دنیا است. یکی برترین اقتصاد های دنیا را دارد و بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا در اینجا حضور دارند که میتواند باعث جذابیت مهاجرت کاری به بریتانیا شود. در این میان موضوعی که می‌تواند باعث سردرگمی متقاضیان مهاجرت به کشور انگلیس شود، تعدد روش های زیادی برای مهاجرت و دریافت ویزاهای کاری انگلیس وجود دارد. در اینجا به صورت خلاصه با انواع ویزای کاری انگلیس آشنا خواهیم شد.

ویزای کار بلند مدت Tier 2:

ویزای کاری عمومی

برای درخواست این ویزا ابتدا نیاز است که از طرف یک کارفرما در انگلیس پیشنهاد شغلی دریافت کنید. پس از درود به شغل مورد نظر، کارفرما باید برای شما گواهی اسپانسرشیپ صادر کرده و برای شما مجوز کاری درخواست بدهد. زمان درخواست این ویزا معمولا سه ماه پیش از شروع قرارداد کاری شما است و مدت زمان اعتبار این ویزا 3 تا 5 سال است. با دریافت این ویزا شما می‌توانید خانواده را نیز با خود به همراه ببرید. همچنین در بریتانیا به شرطی که به موقعیت شغلی شما آسیبی نزند به تحصیل هم مشغول شوید. همچنین می توانید در داخل و خارج از بریتانیا به سفر بروید و یا به کارهای داوطلبانه نیز بپردازید.

ویزای خدمات درمانی و سلامتی

اگر از طرف سازمان ملی بهداشت به عنوان پزشک، پرستار، متخصص خدمات اجتماعی بزرگسالان و یا متخصص بهداشت پیشنهاد شغلی دریافت کنید می‌توانید برای درخواست این نوع ویزا اقدام کنید. شرایط کلی این ویزا مانند ویزای عمومی کاری است.

ویزای مبلغ دینی

اگر از طرف سازمان‌های دینی به عنوان عضو اجرایی و یا مبلغ دعوت به کار در انگلیس شوید می توانید برای دریافت ویزای مبلغ دینی اقدام کنید. این نوع ویزا تا 3 سال اعتبار دارد و شرایط کلی آن مانند ویزای عمومی کاری است.

ویزای ورزشکاران

این ویزا برای ورزشکاران و مربیان شاخصی است که از طرف هیئت دولتی ورزش بریتانیا دعوت به کار بشوند. اعتبار ویزای ورزشکاران تا 3 سال است و شرایط دیگر آن مشابه ویزای عمومی کاری است.

ویزای کار کوتاه مدت  (Tier 5)

ویزای نیروی کار موقت داوطلبانه

افرادی که به انجام کار داوطلبانه در انگلیس علاقه‌ دارند می‌توانند نسبت به دریافت این ویزا درخواست دهند. افراد در این حالت امکان دریافت حقوق را ندارند، اما همچنان به گواهی اسپانسرشیپ نیاز دارند. این ویزا 12 تا 28 ماه اعتبار دارد که اشخاص می‌توانند در این زمان به تحصیل نیز بپردازند. همچنین برای برای اسپانسر خود و یا در شغل دوم می توانند معادل آن به مدت 20 ساعت در هفته کار کرده و اعضای خانواده‌ را با خود به انگلیس به همراه ببرند.

ویزای نیروی کار موقت خلاقیت و ورزش

این ویزا به ورزشکاران و هنرمندانی داده می شود که از کارفرمایی معتبر در بریتانیا پیشنهاد شغلی دریافت کنند. شرایط کلی این ویزا مشابه ویزای کار داوطلبانه است.

ویزای نیروی کار موقت برنامه تبادلی دولتی

برای شرکت در دوره‌ های کوتاه آموزشی یا برنامه‌‌های تحقیقاتی و طرح‌های مورد تایید دولت بریتانیا، می‌توان نسبت به دریافت این ویزا اقدام کرد. برای این منظور اسپانسر شما می‌تواند موسسه‌ ای آموزشی و پژوهشی و یا سازمان دولتی باشد. این ویزا 12 تا 24 ماه اعتبار دارد و شرایط کلی آن مانند ویزای موقت کار داوطلبانه است.

ویزای نیروی کار موقت توافقنامه بین‌المللی

این ویزا برای نمایندگان رسمی و مقام‌های دیپلماتیک دولت‌های خارجی است. اعتبار آن تا 24 ماه است و در شرایطی خاص 60 روز است.  همچنین شرایط کلی این ویزا مشابه ویزای موقت کار داوطلبانه است.

ویزای نیروی کار موقت نیروی مذهبی

مدت زمان اعتبار این ویزا به مدت 24 تا 28 است که شرایط دیگر این ویزا مشابه ویزای کار داوطلبانه است.

ویزای نیروی کار فصلی

ویزای نیروی کار فصلی برای کارگران فصلی مزارع کاربرد دارد. آنها با دریافت این ویزا و داشتن اسپانسر می توانند به مدت 6 ماه در بریتانیا مشغول به کار باشند. امکان استخدام دائم، اشتغال به شغل دوم، همراه بردن خانواده و یا بهره‌مندی از منابع مالی دولتی در این نوع ویزا وجود ندارد و پس از اتمام اعتبار این ویزا، افراد باید به کشور خود بازگردند.

شرایط دریافت ویزای کار انگلیس

شرایط دریافت ویزای کار انگلیس به نوع ویزای مورد نظر بستگی دارد. در حالت کلی، متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند:

داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای معتبر در انگلستان

داشتن مهارت های مورد نیاز شغل مورد نظر

داشتن دانش کافی زبان انگلیسی

داشتن تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی در انگلستان

عدم سوء پیشینه کیفری

مراحل دریافت ویزای کار انگلیس

مراحل دریافت ویزای کار انگلیس به نوع ویزای مورد نظر بستگی دارد. به طور کلی، مراحل زیر باید انجام شوند:

انتخاب نوع ویزای مورد نظر

جمع آوری مدارک مورد نیاز

پرداخت هزینه ویزا

انجام مصاحبه در سفارت انگلستان

مدارک مورد نیاز ویزای کار انگلیس

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار انگلستان به نوع ویزای مورد نظر بستگی دارد. به طور کلی، مدارک زیر مورد نیاز هستند:

پاسپورت معتبر

عکس پرسنلی

گواهی تمکن مالی

مدرک تحصیلی

رزومه کاری

گواهی مهارت زبان انگلیسی

نامه پیشنهاد شغلی

مجوز کار (در صورت نیاز)

شبکه های اجتماعی ما